středa 31. května 2017

Jak stvořit dívku? ~Recenze~

Zdravím, knihofilové!
Jsem zde s další recenzí, tentokrát to je recenze na knihu Jak stvořit dívku.
Můj názor na ni bude níže.
Jdeme na to!

zdroj



Název: Jak stvořit dívku?
Autor: Caitlin Moran
Rok vydání: 2016
Ofiko anotace: Co byste dělali, kdybyste během dospívání zjistili, že to, co vás rodiče naučili, prostě nestačí?Píše se rok 1990. Čtrnáctiletí Johanna Morriganová si v televizním pořadu utrhla tak příšernou ostudu, že už nemá žádný důvod být dál Johannou. A tak si vymyslí identitu Dolly Wildeové- hubaté gotičky a sexuální průzkumnice se zálibou v alkoholu! Chce zachránit svou chudou bohémskou rodinu tím, že se stane spisovatelkou - podobně jako Jo v románu Malé ženy nebo sestry Brontëovy, ale bez toho umírání v mladém věku. V sedmnácti se opíjí, kouří a zkouší všechny druhy sexu. Pracuje pro hudební magazín, kde ve svých recenzích o šesti stech a méně slovech pitvá hudební skupiny.Ale co se stane, když si Johanna uvědomí, že její Dolly má jednu fatální chybu? Stačí krabice plná nahrávek, stěna plná plakátů a hlava plná paperbacků k tomu, aby se dala stvořit dívka?
Nakladatelství: Host
Jak dlouho jsem ji četla? Asi tři dny. 
Je/Bude pokračování? Ne.

Knížku mi věnovalo nakladatelství Host ve formě eknihy. Můžete si ji zakoupit zde.

Zajímavá kniha, na kterou jsem se těšila, ačkoli se nejedná úplně o žánr, který bych upřednostňovala. Ale asi jsem měla moc velká očekávání...

Čtrnáctiletá Johanna je typický puberťák. Nebaví ji svůj život, její rodina jí leze na nervy a není spokojená se svým tělem.
Jediná věc, na kterou pořád myslí je sex a o to, s kým o své panenství přijde. Což si nemyslím, že o tom tolik čtrnáctileté dívky přemýšlí. Jako neříkám, že se někdy neotočím za pěkným chlapcem, to je jasný, že jdu pak jako omámená po chodníku a málem vrazím do lamp, ale nemyslím na sex celodenně jako Johanna.
Ale náš příběh začíná, když pošle svou báseň do soutěže, kde zvítězí a má ji recitovat v televizi.
Avšak tam se ztrapní a má toho již dost...
Rozhodne si vymyslet novou indentitu, gotičku Dolly, která popíjí alkohol a experimentuje s chlapci...
Jenže stačí jí tato nová identita ke spokojenosti?

Abych řekla upřímně, první mě kniha zaujala obálkou. Pak názvem a anotací.
Obálka je opravdu moc krásná a zaujme na první pohled.
I podle anotace jsem očekávala něco lepšího. Ale asi jsem se zmýlila.

Takové nudné téma, které je celkem nereálné. Rodičům je to asi fuk, že se jim děcko toulá po barech, Johanna je typický "ublížený" teenager, který si myslí, jak jsou všichni nejhorší a mají lepší život.
Já nevím, nevím, co k tomu napsat.

Styl autorčina psaní je slušný, ale nudilo mě to. Nudilo mě to a určitě si knihu již nepřečtu.
Ale myslím si, že někoho by bavit mohla. :) 
Takže neříkám, že kniha byla špatná, ale netrefila se mi zrovna do noty.
A proto jí dávám tolik procent:

45%

Jaký máte názor na knihu vy? Líbila se vám, nebo ne? 
Doporučuji na takový oddych, kdy nemáte už co číst. Jinak osobně bych strávila čas lépe. :)
Zajímavý příběh, ale prostě nic pro mě...

Napište mi do komentářů váš názor! :) 
Děkuji moc!
Vaše lupínková platonická láska,
Lu.

2 komentáře:

  1. Od Moranove mam radeji jeji sloupky - knizku "Jak byt zenou" nebo "Morantologie" . Tuto jsem zamerne obesla; kombinace Caitlin a romanu se mi nejak nezamlouvala :)

    OdpovědětVymazat