úterý 16. května 2017

Buď, anebo... ~Knižní TAG~

Mudlové, třeste se! 
Na svém úžasném koštěti (to, že je to Zameták, už zmiňovat nechci) přilétám na vaše obrazovky s nezvyklým článkem.
Jedná se o knižní TAG, na který jsem narazila zde. Tak snad nevadí, že jsem si ho propůjčila. :-) 

Pixabay

Neříkám, že tenhle článek bude pro každého. Jsou lidé, kterým tyto věci připadají přinejmenším podivné a často i nezajímavé. Mně občas také. Ale občas mám náladu přečíst si nějaký zajímavý tag. :-) 
Tak si ho užijte! 

Co bych si zvolila, kdybych měla na výběr...

...číst buď jen ženské autorky, anebo jen muže - autory?

No. Mně osobně se pod ruku dostávají spíše knihy z per ženských autorek, ale popravdě bych si osobně raději vybrala mužské autory... Nevím. Mají natolik odlišný styl od žen a přesto mě zatím asi nikdy nezklamali. 

...číst buď jen trilogie, anebo jenom knihy bez pokračování (tzv. stand-alones)?

Asi ty trilogie. Záleží na dané knize... Ale dobře. Volím trilogie. Některé knihy jsou moc dlouhé a loučení s nimi je velice těžké. A mám ráda, když si to s tím hrdinou více prožiju a hlavně je u trilogií krásně znát, jak s nimi autor roste. I když, u některých knih zase platí, že méně je někdy více.

...nakupovat buď jen v kamenných knihkupectvích, anebo jen v e-shopech?

Já knihy většinou nekupuji. Půjčuji si je z knihovny. Ale jednoznačně volím kamenné knihkupectví. Mám ráda vůni knih... Baví mě tam tři hodiny chodit, brblat, že nevím kterou a přehrabovat se po sedmé ve stejné polici knih.

...vidět buď nejdřív filmovou verzi, anebo naopak nikdy nemít možnost vidět film?

Jednoznačně to druhé. Nejhorší na světě je vidět nejdřív filmovou verzi... Pak mi to celkem zkazí knihu. Třeba HP miluju, jak knihu, tak film, ale jelikož jsem prvně viděla film, čtení jsem si tak neužila. Nebo Vampýrskou akademii. První jsem viděla ten ošklivý film, (Kozlovskij... jen kvůli němu jsem to vydržela sledovat) Od knížky jsem neměla žádná očekávání a hned jsem si myslela, jaká to bude nuda. No. A nebyla. Vampýrská akademie sice není žádná nejvíce originální série, ale přirostla mi k srdci. 

...číst jen papírové knížky, nebo e-booky?

Asi ty papírové. Je asi pohodlnější mít e-book, můžete si ho číst naprosto všude a nedělat si o to starosti, ale papírová kniha je... papírová kniha. Voňavé listy a šustící stránky. A knihovna doma, díky které vypadáte inteligentněji. 

...být recenzent z povolání, anebo spisovatel?

Recenze mě baví. Hodně. Ale popravdě bych si nesmírně přála být spisovatelkou... Píšu knížku, ale mám asi jen 11 tisíc slov. Jsem na úplném začátku. Jednou bych ji ale ráda vydala. Takže spisovatel. Ale jinak se chci věnovat obojímu. Jak psaní recenzí, tak psaní příběhů.

..číst buď pořád dokola mých dvacet oblíbených knížek, anebo nikdy žádnou knihu nepřečíst dvakrát?

Nikdy žádnou nepřečíst dvakrát. Byl by to těžký život, kdybych nikdy více nemohla číst Harryho, Vampýrskou akademii, nebo mého Malého prince... Ale zase číst CELÝ život ty samé knihy, to asi není to pravé.

...být buď knihovník, anebo knihkupec?

Knihovník. Jednoznačně. Solidně o knihovnické střední škole uvažuji, ale plat je asi u této profese celkem nízký. No nevím. Uvidíme. 

...číst buď skvělý příběh s divným koncem, anebo divný příběh se skvělým koncem?

Skvělý příběh s divným koncem. Konec si vždy můžu představit jinak, prostě jak chci. Ale na co divný příběh, který se mi nebude líbit až na konec? To nezní moc hezky, ne? :-)

...moci číst buď jen svůj oblíbený žánr, nebo všechny žánry, kromě svého oblíbeného?

Nevadilo by mi celý život číst Fantasy. Možná i kvůli tomu, že fantasy jsou jak historické, new adult, hororové, nebo třeba romantické. Takže moci číst jen svůj oblíbený žánr. Fantasy miluji a vyhovuje mi to asi nejvíce ze všech.

...přečíst jednu knihu ročně, ale dobře si ji zapamatovat, anebo sto knih, ale naopak nic si z nich nepamatovat?

Podávám žalobu. Taková pekelná otázka! Jak to mám vědět? Asi první... na co by mi bylo číst si něco a hned to zapomínat? Bože, to je těžké... Zdržuji se hlasování! 

...zbožňovat knížku, kterou všichni nesnáší, nebo nesnášet knížku, kterou všichni zbožňují?

Já nevím. Je to jedno. Když se mi to bude líbit... klidně jedničku. Je to přece moje věc. Když budu chtít, můžu si číst třeba Slabikář pro druhý ročník a všem po tom může být akorát...


...nedokázat číst buď v dopravním prostředku, anebo vleže?

V doprav. prostředcích nečtu, jelikož auto nemáme a bydlím v mini městečku, kde nejsou autobusy. Ale i tak dávám nedokázat číst v leže. Jelikož čas od času jedu třeba dvě hodiny vlakem/autem a to vážně? Bez knížky? To jako jde?

...mít buď svou oblíbenou knižní superschopnost, anebo supertechnologii?

No. Nečtu knihy, kde mají nějaké superschopnosti. Pokud se nemýlím... To spíš filmy. Ale asi supertechnologii. Mít oblek jako Iron man... (Nebo mít doma Iron mana) To by se mi asi líbilo. 

...mít seznam všech knih, které jsem za svůj život přečetla, anebo mít navždycky svou první oblíbenou knížku?

Seznam. Já si asi ani nepamatuju mou oblíbenou knížku. Seznam bych chtěla, jelikož ho nemám a netuším, kolik jsem toho načetla. :´( Jsem smutná...

Lupánková dáma. 




















































Žádné komentáře:

Okomentovat