sobota 13. května 2017

Rozhovor s Wattpad spisovatelkou Victorií Neumann

Nikdy jsem nebyla fanda wattpad příběhů. To se ale změnilo, když jsem narazila na tuto autorku...
Na Victorii Neumann.
Je to opravdu velice nadaná žena, která píše krásné a smysluplné příběhy,které nejsou sice vždy úplně originální, ale její styl psaní je moc krásný. Což oceňuji.
Pojďte se podívat na rozhovor s ní, navštivte její wattpad profil a zamilujte se do některých příběhů!

zdroj

UPOZORŇUJI, ŽE ČLÁNEK JE STARŠÍ, JEN JSEM HO PŘETÁHLA Z MÉHO STARÉHO BLOGU. :-) 

Než přejdeme k samotnému rozhovoru, mám zde pár užitečných odkazů.
Wattpad profil: https://www.wattpad.com/user/VictoriaNeu
Ediční plán: https://issuu.com/victorianeumann/docs/pulsebusiness.com/1?e=20628201/30000297
Web: http://viktorianeumann.blogspot.cz/
Facebook stránka: https://www.facebook.com/VictoriaNeuW/?fref=ts

Jak říkám, autorku můžu více než doporučit.

1. Jak dlouho píšeš knihy?
Brzy to bude osmnáct let. Když mi bylo dvanáct, poprvé jsem napsala první povídku. Nebylo to nic extra, ale zkoušela jsem tvořit a čím více jsem psala, tím více jsem tomu propadala a ze psaní se stala má životní vášeň.

2. Co tě přivedlo k tomu, abys začala psát?
Můj otec. Vždy říkával, že tužka a papír jsou klíčem a zámkem do úžasného světa fantazie a měl pravdu.

3. Na svém Wattpad profilu máš, že tě ke zveřejnění povídek "donutila" kamarádka. Litovala jsi toho někdy?
Nikdy. Ať si na Wattpad nadávají lidé jak jen chtějí, pohlížím na tento server jako na mé malé online nakladatelství, které mě nikdy neodmítne. Nalezla jsem tam místo pro své knihy, objevila skvělé přátele a také zjistila, že i když mé knihy jsou mířeny na starší ženy, osloví i mladší ročníky.

4. Nedávno jsi svým čtenářům posílala autogramy. Hodláš to někdy zopakovat? (Hlásím se do první řady!)
To bylo překvapení od té kamarádky, co mě donutila vydávat. Setkaly jsme se v Anglii a ona mi přivezla pohlednice, které nechala pro mě vytisknout a já je skrz ní mohla rozeslat svým přátelům/čtenářům. Setkalo se to s pár reakcemi, které bych neoznačila za kladné, ale to prostě k tomu patří. Chtěla jsem udělat radost a myslím, že jsem ji udělala, tak co řešit lidi, co tu myšlenku nepochopili?
Jinak se to rozhodně chystám zopakovat. Ivy se osvědčila v roli pošťáka a zhruba před vánočními svátky bych toto zopakovala s coverem Gigola a Ovládáni osudem.

5. Na Wattpadu jsi jen jako spisovatelka, nebo i jako čtenářka?
Samozřejmě, že i čtenářka. Domnívám se, že na Wattpadu jsou skryté skutečně dobré knihy, tak proč je nečíst? A já své kolegy obdivuji za jejich výplody fantazie.

6. Jaké jsou tvé nejoblíbenější žánry knih?
Nejraději mám romance. Nepohrdnu ale i fantasy nebo dobrou detektivkou.

7. Tvé příběhy mnoho lidí nadchly a troufám si říct, že jsou dost známé, protože tvoje nejznámější kniha, Ovládán ženou, má přes 50 tisíc přečtení. To si myslím, že je dost. Kde jsi našla inspiraci pro tuto knihu? Jak tě napadlo, že budeš knihu psát?
Vzhledem k číslům některých mých kolegů, 50 tisíc přečtení je vskutku nic, ale pro mě je to neskutečně moc a svým čtenářům stále děkuji. Ovládán ženou vzniklo po smrti mého muže, trpěla jsem těžkými depresemi, až mi byly předepsány antidepresiva a já v jednom okamžiku seděla u psacího stolu a psala jsem do sešitu první kapitoly.
Upřímně netuším, jak mě to napadlo. Když jsem dopsala Ovládán ženou, okamžitě jsem pokračovala s Ovládána mužem, které bylo původně míněno jako konečný díl s otevřeným koncem, ale když vidím reakce na tuto sérii, rozhodla jsem se dopsat i závěrečný díl, Ovládáni osudem.

8. Jak dlouho ti trvá napsat jednu takovou knížku? (Přibližně)
Záleží na tom, jak složitě mám promyšlenou zápletku. Nejdéle jsem psala Luciuse, ten mě trval cca půl roku. Já mám tu výhodu, že když se do něčeho zažeru, tak píšu, dokud to nedopíšu. Jistě, chodím do práce, mám i jiné aktivity, ale nedokážu si představit den bez psaní.

9. Ale abychom se nezabývaly jen tím Wattpad profilem. Pokud se nemýlím, několikrát jsi chtěla knihy vydat, že? Zkoušíš spíše malá nakladatelství, nebo ty větší? A zkoušíš to pořád?
Zkoušela jsem všechny možná nakladatelství, která vydávají romance, ale bohužel – buď nepřišla žádná odpověď nebo odpověď typu, že se na můj žánr již nezaměřují. Zkoušela jsem to i v Anglii, tam to málem vyšlo, ale kvůli financím nechtěli investovat do začínající autorky, tudíž ze všeho sešlo. Ale nevzdávám se, chci vydat alespoň jednu ze svých knih!

10. Tvé postavy jsou velmi reálné, dokáži si některé scénky velmi živě představit. Pomáhá ti k tomu i tvé povolání? Tedy psycholog?
Samozřejmě, vidím, jak lidé jednají, co je dokáže potěšit anebo popudit. Lidské uvažování je úžasné a mnohdy se v mých dílech promítne to, co sama zažívám ve své praxi či historky mých klientů.

11. Podporuje tě tvá nejbližší rodina nebo přátelé v tom co děláš? Jsi v nějakém "spisovatelském spolku" nebo něčem podobném?
Moje matka i sestra nikdy nebyly fanynky mých děl a můj otec zemřel dříve, než by si mohl přečíst něco, co by ode mě stálo za to. Můj manžel mě velice podporoval, ale ten je pryč... Co mě překvapilo ale bylo, že má tchýně si přečetla trilogii Ovládání a dokonce se jí líbila, což je pro mě skutečná poklona.
Spisovatelské spolky jsem nikdy aktivně nenavštěvovala, psala jsem vždy hlavně pro sebe.

12. Pověz nám, pokud to bude možné, je nějaký příběh inspirován přímo tvou životní zkušeností?
V Ovládán ženou je scéna, kdy sestra Margaret ji zavrhne – to je inspirováno tím, co se odehrálo mezi mnou a mou sestrou. Rozhodně se jich v mých dílech skrývá více, ale nyní si přímo nevybavuji.

13. Sérii Ovládání máš v plánu ukončit ještě tento rok?
Ano, i když jsem velice vytížená a nejde to přesně podle plánu, ale chci trilogii Ovládání ukončit ještě tento rok a poté vydat ještě Gigola, poté bude následovat Lucius... Kdo by měl zájem o přesnou posloupnost, může nahlédnout do mého edičního plánu.

14. Co bys poradila ať začínajícím Wattpad autorům, nebo již ve psaní "ostříleným veteránům", kteří by svou knihu chtěli vydat?
Mějte trpělivost a odvahu. Nic se nepodaří zadarmo, chce to čas a jisté odříkání, ale úspěch přijde v okamžiku, kdy to nejméně očekáváte. Držím vám palce!

15. A nějaká slova k tvým fanouškům?
Děkuji. Za váš čas. Za vaši podporu. Za vše, co pro mě děláte.
Myško (moje poznámka... na starém blogu jsem se jmenovala Myška, tak aby vás to nemátlo), děkuji, že si mě oslovilo pro tento rozhovor, velmi si toho cením.


Tak, a máme to za sebou. To já si cením toho, že Victoria můj rozhovor přijala...
Jak říkám, podívejte se na její tvorbu, zanechte mi tu komentáře,

Lupínková dáma.

Žádné komentáře:

Okomentovat