středa 4. dubna 2018

Půlnoční koruna ~Recenze~

Zdravím, knihofilové! 
Mám zde recenzi na druhou knihu ze série Skleněný trůn, Půlnoční korunu.
A co na knihu teda říkám? 




Autor: Sarah J. Maas
Rok vydání: 2016
Ofiko anotace: Celaena se stala královou bojovnicí a má za úkol pro něj dělat tu nejšpinavější práci. Ovšem sama dobře ví, že král je mimořádně krutý a jeho chování ovládá tajemné zlo. Proto se snaží odhalit jeho tajemství, ale přitom mu nezavdat příčinu, aby ji podezíral. Rozehrává tak smrtelně nebezpečnou hru, v níž jde nejen o její život, ale i o život všech jejích přátel. A jedné noci se stane to, čeho se nejvíce obávala a co její živit rozmetá na kousky.
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: Fantasy
Je/Bude pokračování? Ano.

Recenzní výtisk mi poskytlo eReading. Pokud si chcete zakoupit e-knihu, nebo se podívat na zdarma ukázku, můžete tak učinit zde: http://www.ereading.cz/cs/eknihy/14325/pulnocni-koruna. 

Celaena Sardothien už nějakou chvíli zastává svůj post královy vražedkyně, který vypadá, že je s jejími službami spokojen. Hrůzu nahánějící Celaena mu donáší polorozkládající se hlavy obětí a je při tom tak ledově klidná, že hrůzou zatrne jak Dorianovi, tak Chaolovi, kteří svou přítelkyni nepoznávají. 
Oproti dívence, kterou byla v prvním díle, mohu říct, že tady na mě působí mnohem více jako dospělá žena, odhodlaná udělat cokoli. Společně s Nehemií se pokoušejí přijít na kloub všem podivnostem, co se v zemi a hlavně v zámku odehrávají a bádají spolu. 
Vztah Nehemie se Celaenou se ještě prohloubí a stanou se nejlepšími přítelkyněmi. Milostné véčko, které nás trápilo v prvním díle, zde vymizí, ovšem začne tady období trapných setkání a trapných rozhovorů, kdy se potkávají Dorian a Chaol. Jako byste četli románek ze střední. První polovina je věnovaná převážně tomu.

A Celaena mezi tím zažívá neskutečnou euforii, je šťastná, jako dlouho ne a svět se zdá v odstínech růžové. Jak málo může stačit k tomu, aby se rozsypal jako domeček z karet... Jak málo může stačit k tomu, aby Celaena zažehla svůj hněv a šla odhodlaně bránit ty, které miluje... (Jak málo stačí k tomu, aby se Celaena začala chovat jako naprostá slepice.)

Styl psaní se mi oproti prvnímu dílu zdál lepší a příjemnější. Knížka byla energická, čtivá, ačkoli první polovina byla taková pomalá, nudná, pozvolná a zrovna nevtahovala do děje.
 Avšak druhou polovinu jsem zhltla během jednoho dne, kdy jsem pořád hleděla do telefonu a četla, četla a četla.
Románek, který se zde vyskytuje, mi po dlouhé době nepřijde jako nucený a já jsem za něj upřímně ráda. Chaola miluju a Dorian je také prostě úžasný.

Všechno do sebe hezky zapadalo, přišlo mi to mnohem méně "na sílu" jako další díly, což je velké plus. Samozřejmě že i zde se vyskytovaly slabé části, nebo nějaké "strašně klišé" momenty, ovšem kdybych to měla shrnout celkově, je Půlnoční koruna mou druhou nejoblíbenější knihou této série.
Bohužel, co mi tedy brání k tomu, abych dala tomuto dílu nějaké lepší hodnocení?

To je velmi jednoduché.
Celaena.
Já bych ji pravdu nejraději poslala lodí na konec světa, protože já tu hlavní hrdinku tak nesnáším. Chová se nevděčně, neuvědomuje si co říká, je sobecká, arogantní a panovačná. Neuvažuje logicky, její chování mi přijde moc umělé.

A kolik tedy knize dávám procent?

 65% 

A co vy? Jak se vám kniha líbila? Četli jste ji?

Výsledek obrázku pro gif better

Výsledek obrázku pro gif kill her
Co udělat s Celaenou?


Výsledek obrázku pro gif i love him
Chaol... :3 Dorian... :3 

Žádné komentáře:

Okomentovat