Třpytný dvůr ~Recenze~

Zdravím, knihofilové!
Mám zde recenzi na knížku Třpytný dvůr od mé oblíbené autorky Richelle Mead.
A co na ni tedy říkám?

zdroj

Název: Třpytný dvůr
Autor: Richelle Mead
Anotace: Třpytný dvůr: škola a zároveň výnosný podnik. Přicházejí sem chudé dívky z celého Osfridu, aby se zdokonalily ve finesách společenského chování. Jedině tak budou moci uzavřít sňatek s bohatým a mocným mužem z Adorie, Nového světa. Hraběnka Adelaide se tomuto pravidlu vymyká, ta už díky svému původu vybrané způsoby ovládá. Přesto přichází do Třpytného dvora přestrojená za služku, aby později mohla v Adorii začít nový život. Daří se jí utajit svou identitu před všemi, jen ne před okouzlujícím Cedrikem Thornem, synem bohatého majitele Třpytného dvora. Když Adelaide zjistí, že také Cedric skrývá velmi nebezpečné tajemství, společně vymyslí plán, jak z jejího podvodu vytěžit maximum. Komplikace na sebe ale nenechají dlouho čekat – nejprve je třeba překonat zrádné moře mezi Osfridem a Adorií, kde pak Adelaide padne do oka budoucímu guvernérovi. A jako by to všechno nestačilo, mezi Adelaide a Cedrikem to pořádně jiskří – a pokud toto jiskření přeroste v plamen, hrozí Třpytnému dvoru skandál a oni dva budou vyhnáni do divoké nezmapované země...
Nakladatelství: Domino
Rok vydání: 2016
Jak dlouho jsem ji četla? Asi čtyři dny.
Je/Bude pokračování? A budu ho číst? Ano, je.

Abych řekla pravdu, na Richelle jsem vyrůstala. Její série Vampýrská akademie mi přirostla k srdci a postavy jsem si ihned zamilovala a toužila po dalších dobrodružstvích... A tak jsem neváhala, když mi Domiňáci nabídli, abych jim zrecenzovala tento díl Třpytného dvora (a snad i druhý).  Takže chápete, má očekávání byla opravdu VELKÁ. Takže moc a moc jim děkuji, pokud si chcete knihu koupit, najdete ji zde.  Kniha u nás vyšla minulý rok, tedy v roce 2016.

Hlavní hrdinkou je mladá krásná hraběnka, kterou nudí její život. Připadá si jako pod vodou, nemůže dýchat, nemůže se pohybovat sama bez skupiny dvorních dam. A tak, když se dozví o Třpytném dvoře, kde je místo pro chudé dívky, které se postupně učí etiketě a následně jsou provdány za bohatého manžela, rozhodne se. V přestrojení prchá pryč a učí se způsobům, aby mohla odjet do Adorie. Ovšem je tu jedna komplikace. Okouzlující Cedrik Thorn zná její tajemství o tom, odkud doopravdy pochází... Jenže Adelaide není jediná, která má nebezpečné tajemství a tak začne vymýšlet plán, jak jeho problém vyřešit. Mezi tím se jejich vztah nebezpečně rozvíjí a hrozí jim a celému Třpytnému dvoru neuvěřitelný skandál...

Styl psaní se mi opravdu líbil, není nijak extra složitý, ale jsou tam slova jako třeba dekadentní, čemuž jsem nerozuměla a musela si to vyhledávat. (Stejně tomu nerozumím.)
Postavy jsou sice milé, ale asi jsem očekávala to zamilování se, jako bylo v případě VA. To se zde ale nekonalo... Prostě tam byly nějaké postavy, které mi byly popravdě celkem jedno a neřešila jsem je. Nebylo to to "Ježíši, ať se mu nic nestane!" Ale bylo mi to prostě jedno. Což mě mrzí, protože jsem je chtěla mít ráda a chtěla jsem, aby mi přirostly k srdci.
Jenže byly napsány takovým stylem, že jsem k nim nic nepociťovala. Což je škoda a je to pro mě velké minus.

Samozřejmě vím, že tohle není VA a že to takové nebude a nechci to moc porovnávat. Ale pokud byla Richelle schopna napsat něco tak super, tohle je oproti tomu opravdu málo.
První část knihy, odehrávající se ještě v Osfridu, kde se Adelaide učila různým společenským zvykům, které už uměla, mi nevadila. Bylo to takové jemné, úsměvné, (když drhla hrnec bělidlem. :-) ) ale na můj vkus až moc dlouhé. Ukazovalo se i to, jak se dívky mezi sebou zrazují a jdou za svým snem. Za tím, najít si bohatého manžela. Ale ne všichni k tomu měli nějaké sobecké důvody...
Vztah Adelaide s Cedrikem se prohlubuje a jsou dobří přátele. Ale přišlo mi to celkem jako Selekce, kterou jsem sice nečetla, ale pokud jsem pochopila jak to tam funguje, tak je to asi podobné.... Ovšem tohle nevím. :)

Druhá část byla opakem té první a na šaty se tu hledělo opravdu jen chvilku. Adelaide se i přes nehezkou bouři dostala do Adorie a je překvapena. Mile, nebo ne? To už je až na vás, až si to přečtete. :) Následují týdny večírků, plesů, drahých šatů, kamenů a dokonalých účesů.
Jenže vše se strašně komplikuje a Adelaide s Cedrikem stojí před zásadní otázkou...
O knížce nejde říct. že by se mi nelíbila, nebo že by byla špatná. :) To vůbec.
Byla to milá oddechovka, kterou si asi za pár let už pamatovat nebudu a nic ve mně nezanechala, ale tohle je prostě YA fantasy o lásce a šatech... Ale účel to určitě splnilo. :)  A věřím, že se najde hodně lidí, kteří si tuto sérii upřímně zamilují. Zabavilo mě to a já si odpočinula. A proto je mé hodnocení následující:

55%

Výsledek obrázku pro gif raj koothrappali
Výsledek obrázku pro gif not bad