pátek 30. března 2018

Dvůr trnů a růží ~Recenze~


Zdravím, knihofilové!
Mám zde recenzi na knihu Dvůr trnů a růží od Sarah. J. Maas.
A co na ni říkám?

big_dvur-trnu-a-ruzi-5mh-286248

Jméno knihy: Dvůr trnů a růží
Autor: Sarah J. Maas
Rok vydání: 2016
Ofiko anotace: Úžasný a mrazivý příběh na motivy příběhu Krásky a Zvířete. Když devatenáctiletá lovkyně Feyre zabije v lese vlka, odvleče ji podivný tvor do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že únosce není zvíře, ale Tamlin – jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku a Feyre musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce.
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: Fantasy
Jak dlouho jsem ji četla?  Cca 3 dny, nijak jsem na to nespěchala. Posledních 50 stran jsem četla třetí den asi půl hodiny, takže skoro 2 dny.
Je/Bude pokračování? Ano, jsou ještě dvě další knihy.

Kniha Dvůr trnů a růží pro mě byla při koupi velkým neznámým. Nikdy jsem o ní neslyšela a tak se nechala letos v lednu zlákat milou obálkou a zajímavou anotací... Napsala ji Sarah J. Maas a v originále se jmenuje A Courth Of Thrones And Roses. Vydalo ji v roce 2016 nakladatelství Cooboo a knihu řadíme mezi fantasy YA literaturu.

V této recenzi se budu snažit vyvarovat veškerým důležitým spoilerům.

Mladičká a krásná Feyre rozhodně nemá život jako z bavlnky. Dříve žila v bohaté rodině a měla na co si pomyslela, ovšem když obchody jejího otce zkrachovaly, byla nucena se s rodinou odstěhovat do malé, ponuré  a chladné chatrče na kraji lesa. Ještě než její matka zemřela, Feyre jí slíbila, že se o svou rodinu postará...
Jenže při lovu v lese narazí na ohromného vlka. Všechny její instinkty na ni křičí, že je něco špatně a  dívka zvíře zastřelí šípem. Za nedlouho se u jejích dveří zjeví nestvůra, prastará  víla, která ve světě lidí nemá co pohledávat. A dává jí nabídku, jelikož vlk, kterého zabila, byl též vílou... Buď Feyre zemře, nebo zbytek života stráví v doupěti jedné z tolika nenáviděných víl...
Jenže nic není tak černé, jak se zdá a ony nestvůry a strašidelné sídlo plné pavučin není úplně pravdou a zdá se, že jsou zde i milý. Jenže všichni skrývají velká tajemství, která Feyre děsí. A ještě k tomu okolní Dvory ničí Nákaza...
A jelikož je to na motivy Krásky a zvíře, možná vám již došlo, že se i zde bude vyvíjet jakási romantická linka. A to tedy mezi Feyre a nestvůrou, tedy Tamlinem, mladým vladařem tohoto Dvora...
Máme zde několikero magických bytostí, ovšem největší úkol zde hrají vznešené Víly... Uh, počkat, také se vám to zdá povědomé?  Tak to se nepletete. Sarah J. Maas je totiž použila i v této knize, což je pro mě další velké minus. Copak jedna Vílí série nestačí? (Bavíme se o sérii Skleněný trůn)
Víte, já miluji tu verzi od Disneyho, kde je křehká Bella a obr, oba dva mají nějaké tajemství a pomaličku si k sobě hledají něžně cestu. Ta pohádka hýří láskou, poznáním a něčím, co mě vždy zahřeje u srdce. Samozřejmě, že jsem neočekávala, že tato kniha bude jako pohádka. Ale chtěla jsem ten dokonalý romantický vztah, tolik položen na vzájemné důvěře a pravé lásce.
Jenže zde mi připadalo všechno až moc přeumělkované, nepřirozené a bylo cítit, že jsou v tom postavy násilím.
Feyre mi zde nebyla sympatická. Nikdy jsem neměla ráda hrdinky, které byly ve všem nejlepší a všechno jim šlo. No, bohužel, tady mi Feyre přijde jako klasická Marry Sue, která všechno ví, všechno zná, je půvabná a hlavně na vše má vždy nějakou sarkastickou odpověď...
Zato zde máme pár vedlejších postav, které jsem si opravdu zamilovala. Například Lucien, Rhysand...
Svět "za zdí" je neskutečně krásný, obsáhlý a myslím, že se mu autorka mohla věnovat víc. Dalo by se o tom dlouho vyprávět, ale vždy bych měla nějaký dotaz. Jenže zde se vše točí okolo Feyre a proto mě tato kniha upřímně zklamala... Není špatná, to vůbec ne, je to odpočinkové čtení někde na prázdniny, ale čekala jsem od ní víc. Jelikož vím, že Sarah J. Maas je dobrá autorka.
Knížce proto dávám 56 %, což je oproti mému starému hodnocení 7/10 hvězd asi méně, než někteří očekávali.

56%


A jako poslední věc, zde mám hodnocení, nebo mé pocity při čtení v GIFech, jelikož se vám to líbilo a mě to prostě baví.
tenor
giphy
giphy1
V komentářích zanechte své názory, poznatky a i to, zda jste knihu četli.
Lupínková dáma.

Žádné komentáře:

Okomentovat