Eragon ~Recenze~

Vítám vás u další recenze, tentokrát zde mám recenzi na knihu Eragon.
Co na ni říkám?
esdvq1aahzrdem1r1c9crmie

Jméno knihy: Eragon
Autor: Christopher Paolini
Rok vydání: 2004
Ofiko anotace: Jeden chlapec, jeden drak, svět dobrodružství. Fantasy bestseller Eragon z pera patnáctiletého Christophera Paoliniho, který nadchl miliony čtenářů po celém světě. Vypráví příběh chudého farmářského chlapce, který najde v Dračích horách modrý kámen, z něhož se vyklube dračí mládě - Safira. Spolu se vydají na nebezpečnou cestu královstvím ovládaným králem, jehož zlo nezná mezí. Dokáže Eragon naplnit své předurčení a převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou ... První díl tetralogie Odkaz Dračích jezdců.
Nakladatelství: Fragment
Žánr: Fantasy
Jak dlouho jsem ji četla? Knížku jsem měla asi do dvou dnů přelouskanou, jelikož nebyla nikterak složitá.
Je/Bude pokračování? Série má dohromady čtyři díly a já jsem četla dva a půl.

Eragona jsem objevila ve školní knihovně a po několika doporučeních od kamaráda jsem se k tomu odhodlala. Vůbec jsem nevěděla jaká kniha bude a musím přiznat, že jsem ji před pár lety ještě před polovinou zavřela a vrátila do knihovny. Jenže pak jsem se k ní dostala znova a ejhle, ono mě to i celkem bavilo... Obálka je jako všechny obálky z této série nádherná a ilustrace Safiry tomu dodává naprosto magický nádech. Eragona napsal Chritopher Paolini ve velice nízkém věku, vydalo ji nakladatelství Fragment v roce 2004 a je to kniha fantasy žánru.

Mladičký farmář Eragon jednou při pochůzce v Dračích horách najde krásný kámen. Vezme si jej domů, ale absolutně netuším, že v magických horách našel vejce draka. A když se mládě vyklube, vytvoří si s Eragonem speciální pouto, které má jen drak a jeho jezdec. Dráče se jmenuje Safira a vybrala si právě Eragona. Eragon se postupně seznamuje s krásnou safírovou Safirou a objevuje naprosto nevídaný svět.
Jenže vše není tak krásné, jak se zdá a král říše, který před časy nechal pobít všechny draky s jejich  jezdci má říši pod palcem. A proto na sebe problémy nenechají dlouho čekat. A Eragona čeká dlouhá cesta, kde musí najít sám sebe a ochránit všechny okolo.
Nebudeme si povídat, ale Eragon není kniha, která by se řadila mezi nejlepší fantasy, nebo nejoriginálnější. Je to taková pohádka, která je předvídatelná, ale přesto si ji zamilujete. Protože i když vám občas postavy lezou krkem, vždy vás ohromí popisy a svět, který mladičký Christopher vytvořil.
A proto si knihy neskutečně vážím, i když vím, že jsou lepší knihy. Ale je to něco jako Harry Potter. Je to klišé, ale velice milé klišé, které má takový... rodinný podtón a máte pocit, jakoby jste znali autora osobně.

Svět je vymyšlen bravurně, nechybí ani mapka, která nám popisuje krajinu. Postav je zde hned několik, ovšem nejhlavnější roli zde hraje Eragon a Safira. Eragona jsem neměla moc ráda, ne že by byl špatný, to vůbec, ale mám takových hrdinů asi plné zuby... Nesedl mi ani charakterově a opravdu, občas by si zasloužil jednu do zubů.
A přecházím k věci, která mě zklamala opravdu ze všech nejvíce. Ano, chápu, že je Safira mladá a že kniha je spíše pohádková, ale tohle prostě popírá vše, co sem měla spojené se slovem drak. Povahově je Safira ufňukaná puberťačka, které se něco neustále nelíbí a má přehnané mateřské city k Eragonovi. Drak je šelma, drak by měl být ten nespoutaný, ničím a nikým neovladatelný a divoký tvor, který vzbuzuje údiv, ale i strach. Jenže Safira byla prostě jako obří, nemotorné štěně, které si chce hrát a chodí s vámi absolutně všude. Pejskaři, však to znáte, když s váma jdou i na záchod...
Takže za příjemný styl, milou a něžnou zápletku, ale hned několik nedostatků, knížka dostává následující počet procent. Není špatná, jako oddychovka asi dobrá, ovšem asi jsem na ni stará. (Paradox, když mi bude patnáct až v listopadu...) Někdo ji může považovat za úžasnou knihu, viz. můj kamarád, který nemluví o ničem jiném. Knížka jako fantasy, určená pro mladší čtenáře, dostává 61%.
PS: Mám dokonce podpis od Christophera. Psala jsem si o něho... Dal mi dva pro mě a dva pro kamaráda. Plus mi k tomu poslal velice milý dopis. :)

61%

A hodnocení v gifech: