neděle 30. července 2017

Lovcův odkaz ~Recenze~

Zdravím, knihofilové! 
Mám zde další recenzi na fantasy nabušenou knihu Lovcův odkaz.
Snad se vám zalíbí. :) O své dojmy a názory se určitě podělte do komentářů. 

zdroj a omlouvám se za kvalitu obrázku
Název: Lovcův odkaz
Autor: Alex Drescher
Anotace: Evropa zbídačená hospodářskými krizemi, exody biblických rozměrů a válkami vydávanými za humanitární intervence nemá Prokopu Koutnému co nabídnout. Jestli se ale člověk může na něco spolehnout, je to rodina. Dokonce, i když oficiálně žádnou nemá. Jenomže dědictví po dávno zapomenutém otci není ani náhodou takové, jaké by si přál. Někdo zdědí dům, jiný krabici plnou peněz. Prokop zdědil krev Lovce a otevřel se mu tak svět Prolnutí, místo, kde se střetává svět vědy se světem magie a kde už po staletí zuří válka o moc, proti které je soupeření Unie a Ruskoasijské federace jen neškodným poštuchováním. Pak je tu ještě to největší tajemství jeho otce. Kdo by uvěřil, že si ho vzal do hrobu? A Prokop by to tajemství mohl znát. Štvanice může začít…
Nakladatelství: Fantom Print
Rok vydání: 2017
Jak dlouho jsem ji četla? Moc netuším, proč to sem vždy dávám, když nikdy pořádně nevím, jak dlouho to bylo. Asi týden... Ale trvalo mi tak tisíc let dokopat se k recenzi. Psala jsem ji již třikrát. A pokaždé to bylo hrozné.
Je/Bude pokračování? A přečtu si jej? Co jsem slyšela, pokračování by býti mělo. Ovšem nejsem si jistá, zda budu chtít pokračování. Ale nejspíš ano. Uvidíme, času ještě dost.

Knihu mi věnovalo nakladatelství Fantom Print, za což chci neskutečně poděkovat. Můžete si ji koupit zde


Od této knihy jsem toho moc neočekávala. Ano, popisek mluvil o tom, že to bude kniha nabušená akcí... Ale i když je to hrozné a já bych se za to profackovala, mám nějak vrozenou skeptičnost k českým autorům. Naštěstí se to poslední dobou uklidnilo a já knihu neodkládám jen protože vím, že ji napsal Čech. Opravdu nevím proč to tak je, možná, protože když jsem byla menší, mě všechny české knihy zklamaly... Ale omlouvám se všem autorům, vůči kterým jsem byla skeptická.

Alex Drescher je totiž pseudonym, pod kterým autor píše. Jako první se netradičně zaměřím na obálku... A mě teda zklamala. Protože mi přijde laciná, amatérská a ne moc lákavá pro oči. Nepřitáhne mi pohled ke knize a kdybych ji viděla někde na pultech v knihkupectví, nejspíš si ji nepřečtu. Nebudu očekávat originalitu, nebudu očekávat nic. Je to hnusné, kniha se nemá soudit podle obalu, ale já to tak prostě dělám. Jelikož když si autor dá záležet na ději, dá si záležet i na obálce, nebo ne?

Ale po prvních pár stránkách mě děj opravdu pohltil. A byla jsem příjemně překvapená velikostí tohoto světa, promyšleností, propracovaností postav, děje.

Kniha se odehrává v České republice na Ostravsku. Zavede nás do každodenního ruchu města a do nejzalehlejších koutů města. Po smrti svého otce, kterého Prokop vlastně ani moc neznal, to naše hlavní postava  nemá zrovna lehké. Zdědil totiž krev lovce a to není to jediné... 
Máme zde i další postavy, Damián, kterého si ihned zamilujete.
Knížka je psána třetí osobou, ale je zde časté střídání pohledů. Na to jsem sice zvyklá, ale ze začátku jsem se opravdu nemohla zorientovat.

Knížka je plná akce od začátku až do konce a ani jsem se u ní nenudila. Občas se děj trochu zpomalil, to jsem mohla vydechnout, ale brzo zase nabral na obrátkách.  
Styl má autor příjemný, čtivý, ale potřebovala jsem opravdu klid, abych se začetla.
A den před vysvědčením jsme měli již volno a já četla, četla, četla... odložím knihu na lavici, hlavu si složím do rukou a o patnáct minut se vzbudím. Vytuhla jsem v lavici. xD Naštěstí už to nikdo neřešil. Zasmáli jsme se s děckama a šlo se číst dál. 

Určitě mě tato kniha bavila, překvapila mě a myslím, že bych se k ní klidně ještě v budoucnu vrátila... Takže dávám jí šedesát pět procent. :) Zároveň oceňuju tolik akce jako plus, ale i jako minus, jelikož občas stačil trochu ubrat... :) 

65%

A mé pocity z knihy vyjádřené v gifech? :) 
zdroj


zdroj



Děkuji za vaše názory.
Lupínková dáma. 





3 komentáře:

  1. Ďakujem za námet na čítanie, kniha vyzerá obsahovo zaujímavo a rada by som si prečítala niečo od českého autora. Čo sa týka obálky, súhlasím, že nie je veľmi vydarená, žiaľ, Fantom Print máva obálky skôr slabšie než pekné :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš za co, to spíš já děkuji za komentář. :)
      Ano, Fantom Print má slabší obálky, což je podle mě škoda, jelikož často je to kniha dobrá, ale díky obálce si jí nevšimne moc lidí... :/ :)

      Vymazat
  2. Lovcův odkaz jsem taky četla. V podstatě máme stejný názor, a to i ohledně českých autorů, ale u obálky se liší. Nepřijde mi špatná, jen se nehodí k této knize. Ať jsem četla, jak jsem chtěla, tak tu blondýnu jsem nenašla :D.

    OdpovědětVymazat