úterý 3. dubna 2018

Koruna tří (Prokletý král) ~Recenze~

Zdravím, knihofilové!
Mám zde recenzi na dětskou fantasy knížku.
A co na ni teda říkám?

1098

Název: Koruna tří - Prokletý král
Autor: J. D. Rinehart
Nakladatelství: Host
Anotace: První díl fantasy série Koruna tří. Trojčata, rozdělená po narození, jsou předurčena vládnout Toronii. Cesta k trůnu je však dlouhá a krvavá Království Toronie složené ze tří říší je sužováno občanskou válkou. Železnou rukou tu vládne král Brutan, jehož vláda je plná krutosti a utrpení. Naději přináší proroctví, že se králi narodí trojčata. Ta mají Brutana zabít a společně nastoupit na trůn. Tehdy v království zavládne mír. Trojčata se skutečně narodí, ale čaroději Melchiorovi se je podaří dostat z královského hradu dřív, než se o nich někdo dozví. Když je trojčatům třináct let, žijí rozdělena v různých koutech království a o existenci svých sourozenců netuší. Elodie vyrůstá ve šlechtické rodině. Dobře ví, že je nástupkyní trůnu, a podle toho se i chová. Je ctižádostivá a spratkovitá. Co ale neví, je, že rodina, u níž žije, ji plánuje využít jako loutku a vládnout sama. Galf, který trpí zvláštním postižením, putuje s potulnými komedianty a předvádí akrobatická čísla jako hadí muž. Tarlan žije ve vzdálené ledové zemi Yalaste, kde se naučil mluvit s obrovskými ptáky torody — a s lidmi nechce mít nic společného.

Před dlouhou dobou jsem se rozhodla, že si přečtu nějakou dětskou knihu. I má sestra souhlasila a nabídla se, že mi pomůže s recenzí a vmícháme tam její názory. Je jí jedenáct. A tak jsem se těšila a vybrala si dobře vyhlížející fantasy sérii Koruna tří a sáhla po prvním díle, Prokletý král. Byla jsem na knihu opravdu zvědavá a i když jsem ji měla v eformátě, obálka se mi velice líbila. Knížku mi věnovalo nakladatelství Host, za co jim chci poděkovat. Knížku si můžete koupit zde. Vydalo ji nakladatelství Host v roce 2015 a jejím autorem je J. D. Rinehart.


Když se králi Brutanovi narodí trojčata, je jasné, že jejich život nebude mít dlouhé trvání. Dědicové by totiž podle proroctví mohli přerušit jeho vládu a usednout na trůn a tak rozkáže děti zabít. Ovšem starý čaroděj jej obelstí a novorozence odvede pryč a každého z nich předá do jiné rodiny. Když je však trojčatům třináct let, pomalu začnou zjišťovat svůj osud. Elodie, Galf a Tarlan jsou předurčeni k vládnutí země. Země, která je sužována občanskou válkou a krutým králem...
Bohužel má sestra mě zradila a poslechla si pouze první kapitolu, takže jsem to byla jen já  a tato kniha.

Ovšem nenechte se zmást, i když je kniha pro děti, rozhodně to není žádná růžovoučká fantasy s jednorožci. Sice zde jsou klasické pohádkové prvky, jako zlý král, nebo záchrana říše, ovšem máme zde velké množství magie, magických bytostí a intrik, lží a též vražd.
Tudíž to asi není kniha pro šestileté dítě, protože se zde násilné scény opravdu objevují. Ale zase... Vždyť ty děti jsou zvyklé z televize na horší věci.
Styl autora je čtivý, není sice nijak složitý, ale to proto, že je kniha určena pro mladší. Určitě dokáže zaujmout i staršího čtenáře a svým rychlým dějem zajistí, že se nudit nebudete. Postavy jsou opravdu zajímavé, nejsou dokonalé, jako většina.

Ale věc, se kterou mám trochu problém, je absurdita některých situací. Autor zapomíná, že je postavám třináct let, což není zrovna moc a jejich hrdinské skutky se zdají opravdu úsměvné.
Ale je to dětská knížka.
Líbila se mi, bylo to takové milé počtení a zase jiný druh fantasy světa. Proto této knize dávám následující hodnocení a pokud vás zaujala, určitě si ji pořiďte, protože tím nic nezkazíte. :)

70%

Své názory a poznatky určitě zanechejte v komentářích.
Lupínková dáma.




Výsledek obrázku pro chilton gif smile

Výsledek obrázku pro good gif


 Výsledek obrázku pro caroline dhavernas gif

Žádné komentáře:

Okomentovat